Leczenie weterynaryjne

Agama brodata, gad

Zajmujemy się leczeniem weterynaryjnym psów, kotów, zwierząt egzotycznych, koni, gadów i wielu innych. Nasza oferta w tym zakresie obejmuje:

• szeroko pojętą internę z zakresu medycyny weterynaryjnej psów i kotów
  • podstawową profilaktykę i leczenie zwierząt egzotycznych, ptaków, gadów, gryzoni i zajęczaków
  • leczenie pijawkami
  • laseroterapię
  • podstawowe masaże wspomagające rehabilitację

Hirudoterapia – pijawki w leczeniu zwierząt

Hirudoterapia jest wykorzystywana w leczeniu różnych dolegliwości u ludzi i zwierząt. Ślina pijawek zawiera wiele drogocennych substancji, które wspomagają proces leczenia, nie wykorzystując przy tym żadnych leków i antybiotyków. Jest to zatem w pełni naturalna metoda, nie mająca praktycznie żadnych skutków ubocznych. Choć nie zastępuje ona konwencjonalnych metod leczenia, w niektórych przypadkach jest na tyle wystarczająca, iż nie ma konieczności wdrażania innych działań.

Pijawki wykorzystuje się m. in. w chirurgii weterynaryjnej, w celu leczenia takich dolegliwości jak zakrzepice pooperacyjne, zapalenie tkanki podskórnej, krwiaki, obrzęki oraz zapalenie zespołów uciskowych nerwów obwodowych. Metoda ta sprawdza się także u zwierząt, które są po przeszczepach skóry. Dzięki pijawkom skraca się okres ich rekonwalescencji.

Pijawki są również pomocne w leczeniu chorób związanych z układem ruchu. Stosujemy je w przypadku:

• zapalenia ścięgien
  • zwyrodnienia stawów
  • chorób reumatycznych
  • krwiaków pourazowych
  • zapalenia stawów
  • zapalenia więzadeł

Wykorzystuje się je również w chorobach naczyniowych, neurologicznych i przy różnego rodzaju stanach zapalnych. Stosujemy je u psów, kotów oraz koni.